Monday, October 4, 2010

surat cinta untukku

Aku menyelak lembaran demi lembaran surat yang dikirimnya. Pipiku terasa merah setiap kali terkenangkan peristiwa pagi tadi.saat aku pertama kali melafazkan kata Cinta PADANYA.. Hanya DIA yang mengerti betapa gentarnya aku saat berhadapan DENGANNYA nanti. dup dap dup dap melodinya.

SEJAK ITU,AKU TUNGGU MESEJ DARIMU.. DAN KU AKAN DATANGIMU UNTUK 5KALI SEBAGAI PERMULAAN YANG BARU.. AKU AKAN SETIA PADAMU.. BEGITU JANJIKU PADAMU.

aku malu pada awalnya. saat jari manisku menatap lembar-lembar surat CINTANYA, jiwaku resah tiada hala. Hanya lirik PANDANGANNYA yang bercahaya membuntuti langkahku dari tingkap dunia.. Allah, sekali lagi aku malu!Tiada pernah aku melalui atmosfera 'pelik' sebegini.

kata org, cinta itu indah.. ya benar.. sangat indah.. percayalah.. MENCINTAIMU.DEMI ENGKAU, Aku akan berjuang demi CINTA SUCI KITA, kerana aku sedar, sedari awal lagi aku sudah mengahwini waktu dan takdir yang ENGKAU MILIKI.. aku sudah nekad bercerai dengan jahil dan bodoh yang sengaja ENGKAU kirimkan untuk menguji CINTA yang ingin ENGKAU sampaikan melalui LAMARAN itu dari berbondong-bondong UTUSAN seketika lalu..padaku..

bagaimana harus aku balas CINTAMU ya?
mataku tertumpu ke arah jam di tangan. 1.30PM. Allah, aku ada temujanji DENGANNYA! pakaian akhlak indah yang kusarung, wangian iman yang kusembur hanya untuk bertemu DENGANMU..ingin ku berlama berbicara DENGANMU KASIHKU... HANYA KAMU. ya,hanya KAMU.

aku mengundur diri seketika untuk mengharung hadiah istimewa berupa rahmat dan ujian sebagai tanda hadiah dan kasih sayang DARIMU.. terasa jujuh mata renggang sementara dari DIA yang TERSAYANG.. aku tiada kisah dengan mereka yang mengajakku berjauh DARINYA.. BEGINI RUPANYA DILAMUN CINTA SEBENAR!

assigment dan kerja tengah menggung, tapi hatiku rawan dan rindu PADANYA.. beginilah rindu rupanya!.. KU TERIMA LAMARAN CINTAMU!..
HATTA ku baru TEMUIMU.. mana mungkin kulepaskan lagi.. hatiku melagu cinta PADAMU..

sudah malam begini, apa harus kukhabarkan pada ibu bahawa kuhanya MENCINTAIMU.kutakut mereka merampas CINTAMU dari diriku. Apa ibu akan restui CINTA KITA? bantu aku wahai KEKASIH.. wahai pengirim surat cinta. DEMI ENGKAU, aku rela dipinggirkan mereka.

Alhamdulillah, berkat doa dan sujudku PADAMU... ENGKAU DEKAT SELALU. Surat cinta yang KAU kirim melalui Rasul tercinta sudah sampai padaku. Kata Cinta dan nasihat yang di luah tersemat pasti dinubariku. Aku kini telah temui CAHAYA cintamu. Islam memberiku indah yang kurindu.. TERIMAKASIH ALLAH MAHA PENCINTA HAMBANYA. AKU JUGA HANYA CINTA PADAMU YA ALLAH. AKU REDHA MENJADI HAMBA CINTAMU.. TIADA CINTA SELAINMU, DULU KINI DAN SELAMANYA.BENAR, AKU CINTA PADAMU!

No comments:

Post a Comment