Wednesday, February 2, 2011

apa khabar iman?

Ke hadapan iman yang kurindu.


Hari-hari terasa bungkam tanpa hadirmu menemani. Terkadang langkah terasa kaku, lidah terkedu, jasad termalu ..lantaran mengenang.

Kububuh namamu dalam potret kenangan bahawasanya ku harus memiliki dirimu walau sukma badai menampar. Perih. Ya, itu yang sebenarnya ingin kukatakan. Masakan jiwa dan hati bertelagah tak ketemu kamu yang harus memacu keduanya. Masakan kuinginkan senang dalam usaha yang kejap. Malu sebenarnya!

Apa khabar kamu iman?

Maaf bila harus melampiaskan marah pada kamu yang tak mengerti apa-apa. Memperosok pada susuk kamu yang sirna. Lalu aku yang harus sentiasa berdamping denganmu, mencari. Padahal kamu ada. Hanya aku yang sengaja membenam diri dalam lumpur , lalu sesak menghirup udara bagai menaiki langit tujuh angkasa.

Iman, saat kamu meminta izin pergi dari teratak diri..

Apa harus ku katakan bahawa aku amat memerlukan. Kamu adalah sebuah diri yang hilang! Kamu adalah sebuah jiwa yang amat kudambakan!!kamu adalah kesetiaan yang harus kulampiaskan demi mendakap cinta Tuhan!! !iman, ego aku, padahal sebenarnya percaya kamu ada. ..

Kuseru-seru…

Love Letter Generator


Iman, saat tertancap retina mata di hamparan sejadah, jujuhnya melaju deras. Khusyuknya sirna, sehilang bayanganmu. Tiada rasa indah jalan yang kulangkah. Tiada rasa tenang jiwa yang kugonggong.. ya, terasa hanya makhluk yang berjalan tanpa hala.

“percaya”.iman.

Sebuah kewujudan,. Hanya kamu yang mengenal erti betapa aku memerlukan. Ini sebuah janji yang kusarung di kemanisan dirimu.

Percaya!. Iman sebuah kepercayaan. Percaya wujudnya Tuhan. Yang menciptakan. Hanya satu tiada dua tiada tiga. Percaya namun mengharap jua pada kelainan. Harus mencari sebuah kepercayaan tentang kewujudan. Erti sebuah perjalanan insan. seperti percayanya kamu pada yang kuungkap. Sebuah kemanisan. Iman!
beriman kepada Allah

Dalam hati, wujud kamu. wujud iman. ada dalam diri sedari merah lagi.
pernah berjanji meratapi sedari alam rohani. bila ketemu dunia mula mungkir, menghisap muntah sendiri.

Lalu khabar apa yang tertera? Kunanti jawaban dalam perlakuan..

bukan hanya sebuah catatan.

No comments:

Post a Comment